Dag 2 - Upptäcktsfärd i Cardiff

Idag har jag varit på upptäcktsfärd och jag måste bara säga en sak: Cardiff är så himla vackert! Jag bor som sagt nära en massa parker och en å, eller flod, och när jag gick och skulle handla så gick jag längs med dessa och det var bara så himla VACKERT! Jag blev som i extas och blev bara så LYCKLIG! Jag kan inte fatta att jag är här i denna vackra stad och har så nära till naturen och staden på samma gång. Sen när jag skulle gå in till stan så slogs jag av ännu mer vacker natur och vackra byggnader. Jag känner redan nu att Cardiff känns som en stad som jag kommer att få svårt att lämna.

Har även träffat en massa trevliga människor, bland annat en man som varit i Sverige och föreläst en massa för flera år sen. Måste bara berätta om min lilla promenad hem från stan efter att jag shoppat lite. Jag har ju inte världens bästa lokalsinne så när jag skulle gå hem så mindes jag inte hur jag skulle gå, jag försökte hitta vart jag kom ifrån men det gick inge vidare. Då började det regna smått men som tur var hade jag varit smart och lagt ner ett paraply i väskan (hallelulja) + köpt ett nytt simkort till mobilen så jag kunde använda min navigator för att ta mig ut stadskärnan. Men det började såklart vräka ner och jag hade såklart bara tygskor på mig så mina fötter var helt dyngsura när jag kom hem liksom min shoppingpåse, som självklart var en pappåse.

Nä nu är jag riktigt trött så jag ska nog ta och lägga mig. Min utlandskoordinator ska hämta upp mig imorgon förmiddag och visa mig universitetet och mina praktikplatser. Sen ska vi ta en fika och prata lite allmänt. Det ska bli spännande och jag ser verkligen fram emot det.

Det var allt för idag. Over and out!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Tack jag gillar också den tröjan. Den är köpt på Ullared i höstas. Hoppas att du har det bra och att du trivs :)

2012-05-19 @ 15:58:10
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0