Cardiff baby!

Resan har gått bra. När jag kom fram till flygplatsen stod en av mina hyresvärdar och väntade på mig ihållandes en lapp där mitt namn stod. Sen skjutsade de hem mig och jag fick en liten guidening i Cardiff. Det lilla jag har sett av Cardiff än så länge känns toppen! Jag tror att jag kommer att trivas jättebra! Jag har 15-20 min gångavstånd från City och en stor park precis bakom vår trädgård. Inte nog med att mina hyresvärdar är trevliga utan de har en liten HUND! =D Hon är jättego och jag har redan fått en massa pussar. Jag tänkte att vi skulle utforska den där parken tillsammans den här helgen.

Så nu har jag hunnit installera mig i mitt rum och även hunnit med en runda till Tesco och handlat det nödvändigaste för kvällen och morgonen. Tesco är för övrigt en "matkejda" såsom Coop och har en massa bra-ha-saker. Farligt för en shoppaholic som mig. Imorgon tänkte jag utforska vår lilla närbutik, som är en Tesco Express, för då är det dags att inhandla resten. Jag tycker nämligen om att gå omrking i nya mataffärer och kolla vad de har för något. Det är spännande (enligt mig) men det är också lite förvirrande och det tar ett tag innan man hittar det man vill ha för det är ju inte som hemma precis. Jättebra när jag brukar ha smått beslutsångest hemma, haha.

På tal om beslutsånget. Just nu står jag i valet och kvalet mellan en avskedfest ute med en av tjejerna som bor här eller att ligga och kolla på tv i sängen. I vanliga fall hade jag inte tvekat på att följa med ut men jag är så sjukt trött efter dagens resa och alltför lite sömn. Vi får se hur det slutar för om jag ska ut måste jag börja göra mig i ordning.

Ta hand om er så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0