Jobbiga funderingar.

Har precis kommit in från kylan efter promenaden med Ghia och tankarna bara snurrar och snurrar. Jag blir inte riktigt klok på dem. Ena stunden känns allt perfekt och energinivån och entusiasmen är på topp och det känns som att jag kan klara allt och i nästa går allt ner i botten och jag börjar grubbla över livets, då speciellt över alla de val man gör hela tiden.

Jag är en nämligen en person som ofta funderar över mina val och det händer ofta att jag ångrar dem. Jag kan se det positiva i vad de resulterat i men trots det så ångrar jag mig ofta. När jag sedan försöker göra dem ogjorda så ångrar jag det. Sen tar det oftast lång tid innan jag faktiskt bestämmer mig så då tycker jag att de borde bli rätt, men icke! Sen händer det väldigt ofta att jag inte upptäcker saker förrän det gått för lång tid för att göra dem ogjorda. När ska jag sluta se tillbaka och ångra det jag gjort och se till nuet och de jag har framför mig?

Jag tror bestämt att jag lider av en svår form av beslutsångest!! Inte den här vanliga som många andra kan göra. Nej jag kan stå flera minuter och välja vilken färg jag ska ha på tandborsten! Det är sjukt och jag har fått nog!! Men hur ska jag gå till väga för att bli av med den??

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jo det gick bra att komma upp i tid i morse. Jag hade ställt väckarklockan en bit bort så jag var tvungen att kliva ur sängen :)



Beslutsångesten du beskriver känner jag igen så himla mycket! Om jag ska gå och handla och jag inte har skrivit en inköpslista så kan det seriöst ta mig 30-40 min att handla mat för ett par dagar. Men skriver jag en lista och så finns inte exakt den saken jag hade tänk handla så vet jag inte hur jag ska bära mig åt för att välja något annat. Därför brukar jag se till att alltid ha en lista färdig och någon med mig (tex mamma) som kan hjälpa mig när det blir tokigt. Alltså det är helt stört och jag vet inte heller hur jag ska göra. Än så länge funkar det hyfsat bra men hur gör jag när jag har familj att ta hand om? Jag känner igen mig så väl i det du skriver, man skulle kunna tro att det är jag som skrivit det :)

Kram

2010-01-04 @ 21:42:31
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0