J-vligt förbannad!

vägen hem från dagens föreläsning svängde jag förbi Willys för att inhandla dagens middag. Då ser jag en hund som sitter utanför Apoteket och som är väldigt uppjagad och har panik. Då är det några jävla idioter som smäller sjukt mycket smällare någonstans i närheten och det lät inte lite vill jag lova. Hade jag sett dom hade jag slagit ner dom! Jag fattar inte varför alla ska envisas med att smälla raketer och smällare så här långt efter nyår?? Har de inge bättre för sig eller?

Jag tycker att smällare och raketer endast ska då användas på nyårsafton, sen får det fan vara nog! Tänk på alla skotträdda djur som finns! De har dessutom mycket bättre hörsel än vad vi hör så de som är jobbigt för våra öron är plågsamt för dem. Många hundar får till och med gå på lugnande för att klara av nyårsafton.

Sen finns det ju de idioterna som skjuter mot människor och bussar som de gjort i bl.a. Södertälje. För att inte tala om alla dessa människor som får allvarliga skador från smällare och raketer varje år. Vi borde ha som de har i Australien där det är kommunen som står för fyrverkerierna på nyår pga den stora brandrisken. Vi borde följa deras exempel. Det var så lugnt och skönt att vara där över nyår. Politiker gör något!

Jag är så glad över att våran Ghia inte reagerar det minsta på dessa men det finns många andra hundar och djur som gör det och jag lider med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0