21 februari 2006, Nya Zeeland.

Tänkte bjuda på lite mera berättelser från Nya Zeeland.

21 februari 2006
Vad hände egentligen?


  • Åkte den långa sträckan mellan Haast och Queenstown. Jag, Joel och Frida lärde alla "små grodorna" och Joel sjöng "Schnappi" med tyskorna. Där fick han användning för sitt MVG i tyska. =)
Sen var vi framme i party- och äventyrsstaden Queenstown, där:

  • Jag var med i en tävling där man skulle dricka så mycket vatten som man kunde medans man fick "elchocker". Obehaglig upplevelse men jag kom trea och vann 3 fria drinkar i baren! =)
  • Jag tände eld på en sambuca som jag hade i munnen. Det efter att ha misslyckats på första försöket då jag spottade ut drinken i ansiktet på killen som bjöd. (Vi hade inte tänt på den ännu så no harm.)
  • Jag var med i en bardanstävling. Minns inte hur det slutade men jag vann inte. =)

  • Vi träffade underbara Madde på ett uteställe och ingen av oss visste om att den andra ens var i staden. Glädje!
  • Joel tappade bort sitt pass(!) som tillslut hittades av en av vakterna.
  • Vi festade med en massa underbara människor från hela världen!

Det var bara lite av det som hände för exakt 4 år sedan. Längtar verkligen tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0