I am because we are!

Har precis kollat på en dokumentär och människorna i Malawi gjord av Madonna. Den var riktigt gripande men också väldigt inspirerande. Den gjorde mig påmind om att uppskatta de små enkla sakerna i livet och att se till andra. Att ett leende kan göra någons dag, kanske till och med rädda ett liv. Att lycka inte kommer med rikedom. Att jag har ansvar för mina handlingar och att dessa påverkar andra även om jag inte vet om det. Att jag kan förändra världen, även genom små handlingar. Att jag är underbar och unik. Att jag kan skratta mig lycklig för att jag kan älska och är älskad.

I am because we are!


Dagens budskap:
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Du är underbar och unik för att du är precis den du är!

Kommentarer
Postat av: Josefin M

Vilket uppmuntrande inlägg =) Jag tror verkligen att små saker kan göra stor skillnad, som att le mot personer man träffar på stan. När någon log mot mig på jobbet kände jag mig genast mer uppskattad!

Jag ska nog ta mig tid någon kväll och se den dokumentären!

Kramar =)

2010-02-20 @ 12:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0