Mitt nya liv.

I flera års tid har jag haft problem med min mage som gett mig extrem magknip, svullen mage etc. Stundtals har det varit så illa att jag knappt kunnat äta någonting utan att må riktigt dåligt vilket har resulterat i viktras och mindre depressioner. Efter ex antal tester kom de fram till att jag har IBS (klicka på länken för mer information) vilket betyder att jag har känsliga tarmar. Känsligheten ökar oftast vid stress och man behöver ha fasta rutiner i vardagen. Det finns ingen specifik medicin som funkar men en god kost, motion och minskad stress kan hjälpa.

Trots att jag har ändrat kosten och börjat motionera regelbundet (sen vi skaffade Ghia) är det inte riktigt bra, men klart mycket bättre. Så i veckan satte vi oss ned och strukturerade upp mitt liv för att få mer tid till träning och framför allt undvika den stress som skolan ger mig. Jag känner mig riktigt nöjd och hoppas att det ska ge goda resultat.

Idag börjar det och jag har redan varit ute med Ghia i en timme och nu ska jag iväg till gymmet och träna styrka!


Det är aldrig för sent för förändringar, glöm inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0