Snälla, sluta bära omkring på valpar/hundar.

Jag blir så upprörd! Idag när jag klivit av vagnen såg jag en tjej som kom bärandes på sin valp och hon släppte inte ens ner den när hon stod och väntade. Irritationen växte inom mig medans jag traskade hemåt.

Nu när jag var på väg hem från affärern några timmar senare vad ser jag då: Jo då kommer hon där bärandes på sin stackars valp igen och jag bubblade av ilska! Var riktigt när på att gå och ta ett snack med henne, men lät som tur var(?) bli detta.

Jag förstår inte vad det är med dessa hundägare som man ser rätt så ofta nu för tiden. De kommer där bärandes på sina hundar i famnen eller ännu värre i en väska(!). Vad tror de att hundarnas ben är till för egentligen? Tror de att deras hundar är leksaker? Hundarna har fått sina ben för att de ska kunna ta sig fram på egen hand och de mår bra av det, de är gjorda för det. Om de inte var meningen att de skulle använda sina ben hade de dött ut för länge sen. Hade dessa människor velat bli ifråntagna förmågan att gå? Skulle inte tro det.

Jag vet att jag säkert låter elak men jag är så trött på att hundar behandlas som om de vore leksaker. Visst har jag förståelse för att man ibland måste lyfta och bära sin hund korta sträckor pga diverse orsaker men när man tar ifrån hundarna deras rätt att vara hundar blir jag upprörd.

Så jag ber dem nu: Snälla hundägare låt era hundar vara hundar!


Hundar ska få vara hundar.
Bilden är tagen under en promenad i Småland. April -10
Ghia är i mitten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0