Jag blir så förbannad!

När jag och Ghia var ute på våran morgonpromenad mötte vi en man med en stor hund som sprang lös. Eftersom att han verkade ha koll på sin hund släppte jag även lös Ghia så att hon skulle få gå omkring och nosa lite. Då börjar hans hund närma sig oss och denna dialog uppstod,
M=mannen och J=jag:

M- Min hund är snäll.
J - Jo det är den säkert men min hund gillar inte att hälsa på andra hundar.


Hunden får då för sig att springa och hälsa på Ghia vilket jag inte tycker är acceptabelt och med tanke på att jag tydligt sagt att hon inte är intresserad av det. Tänker att han säkert bara skulle uppskatta att jag lär hans hund att det inte är ok då de flesta andra jag möter gör det. Så när hunden kommer i närheten motar jag bort den från oss och den springer till sin husse.

M - Muttrar då något.
J - Ursäkta vad sa du?
I en vänlig ton då jag inte uppfattat vad han sa.
M - Låt hundarna sköta det själva.
J - Ursäkta?
M - Om du låtit din hund säga till min hund så hade han gått därifrån.
J - Men min hund säger inte ifrån och jag tycket inte att det är acceptabelt att han bara springer fram till oss på det sättet.
M - Skaffa en innekatt då!
I en arg och irriterad ton.

Då vill jag säga att det kokade inom mig!

J - Va säger du? Jag tycker inte att det är okej att din hund bara springer fran till oss. Tänk om min hund varit rädd för andra hundar eller blivit biten tidigare! Det är inte konstigt att folk/hundar är rädda för hundar om man låter dem springa fram till andra på det sättet. Håll koll på din hund istället!

Jag hade såå stor lust att sparka på något och det kokade inom mig. Ville ringa Johan och avreagera men eftersom att han är i Abu Dhabi blev pappa mitt offer. Han vet precis hur det är och vi diskuterade dessa hundägares syn på detta och beklagade oss för det händer titt som tätt. Då möter jag honom igen men tog då en omväg för att undvika att säga något riktigt elakt, så lågt ville jag inte sjunka.

Bara för att han tycker att det är okej att hans hund gör så betyder inte att andra tycker det är okej. Snälla tänk på det en gång extra och försök att se det ur ett annart perspektiv innan ni gör något. Så nu har jag klagat klart. =)

Dags att ta en promenad med Ghia igen och hoppas att jag slipper möta dem igen. Sen blir det träning med Josefin och Johanna. Core och ev EurovisionCycling, om jag käner för det sista återstår att se. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0