Hemma igen.

Igår kom vi hem efter en jättemysig helg i Smålands skogarna. Det blev mycket frisk luft, trevliga människor, skogspromenader, mat, fotogafering och hundar. Pappa och hans fru kom förbi i lördags kväll och igår morse tog vi en långpromenad med hundarna runt på markerna. Det märks att Ghia har fått sämre kondis för hon brukade hänga med de större hundarna när de springer runt men nu blev hon trött nästan på en gång. Blir till att köpa annat foder och gå på längre promenader nu när det lugnat ner sig i skolan.

Det blev även en sorgens helg då det var sista gången jag träffade älskade Ninnie. De har nämligen beslutat sig för att hon ska få somna in eftersom att hon nu har blivit helg blind vilket gör att hon blir jätte orolig i miljöer där hon inte varit tidigare då hon inte hittar. Trots att hon var glad så såg man att det inte längre var samma glädje i hennes ögon och det skar i hjärtat att se hur dålig hjon har blivit. På kvällen tog vi ett slags farväl och bara njöt av varandras sällskap. Jag kommer att sakna henne, hon har varit en del av mitt liv sen jag var 9 år och jag kommer aldrig att glömma henne. Så med tårar brännande i ögonen sa jag igår hej då till Ninnie för sista gången, men jag vet att hon kommer att få det bra. Vi kommer att mötas igen. Tills vidare får hon göra sällskap med Lina , Vickie och hennes dotter Chessie som väntar på henne där uppe.

Dagen-D närmar sig med stormsteg och på torsdag är den här. Så nu ska jag passa på att njuta av tiden som är fram tills dess vilket betyder att jag kommer att ligga lågt med bloggandet de närmsta dagarna. Kommer med mer uppdateringar och bilder från helgen på torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0