En perfekt helg!



Vädret har varit kanon hela helgen vilket har bidragit till att helgen blivit extra bra.
Ska dra helgen i korta drag, en liten resumé.

Fredag

Hade konferens i skolan som gick bra och innan 12 rusade vi ut i solen och njöt i fulla drag! När jag kom hem tog jag ut Ghia på en promenad till Ramberget där vi satt och njöt av solen och den vackra utsikten. Eftersom att jag inte orkat städa på länge blev det storstädning innan det var dags att möta upp Alex på stationen. Allt gick bra och vi avslutade kvällen med att äta vaniljsås med blåbärspaj, snacka skit och kolla på Sex and the city. Helgen började riktigt bra!

Lördag

Dagen startade med shopping där vi ville hitta nya kläder inför kvällens fest vilket slutade med att Alex hittade det och en snygg skinnjacka. Jag hittade inget utan tog en gammal favorit som jag hade i garderoben, bra för plånboken.

Som vanligt var tidsplaneringen för snäv och när Josse och Johanna kom över stod jag och sminkade mig och var inte klar med håret. =) Men det blev en jättetrevlig förfest med mycket snack och lite singstar innan vi sprang ner till vagnen och drog vidare till Flame där 20-års firandet skulle hållas.

Det var trevligt och det var en karaokebar så det blev lite sång, men även biljard och så träffade vi trevliga klasskamrater. Efter det åkte vi till Park Lane där vi lckades komma in gratis trots att det var 25 års gräns och vi fick dansa av oss. Kom i säng vid 4 efter att ha kollat på ännu ett avsnitt av SATC. En lyckad kväll men lite för mycket dricka. :) Bilder kommer när jag fått dem av Alex.

Söndag

Vi mådde förvånadsvärt bra bortsett från våra ömmande fötter, ska man vara fin får man lida pin heter det ju. Vi åkte ner till stationen där vi sa hejdå, kändes tråkigt men vi får ta igen det i sommar. Har varit jätteroligt att ha henne här!

Sen bestämde jag mig för att njuta ordentligt av det underbara vårvädret och vi åkte till Slottskogen för en promenad. Där träffade vi på en sheltie (samma ras som Ghia) och hon blev överlycklig, hon brukar aldrig vilja hälsa på andra hundar så det var roligt att se. =) Strax efter det hör jag någon roppa mitt namn och då ser jag min kusin Camilla och hennes hund Nellie, de som brukar passa Ghia då jag har längre skoldagar, tillsammans med några kompisar. Jag gjorde sällskap med dem och vi var ute i nästan 2 timmar, kollade på djuren och njöt av solen. Sen åkte jag hem och invigde balkongen och borstade Ghia, hon har sjukt mycket päls!

Pratade med Anna i klassen och i veckan ska jag och Johanna med henne till SATS och provträna gratis. Känns kanon, snart kommer jag nog igång med träningen igen. Åh vad jag längtar!
Det känns som att april kommer att bli min månad! =D


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åhh vilken toppen helg du verkar ha haft! Visst är det härligt med sol och vår :) Glädjen liksom bara sprider sig i kroppen.

Kram

2010-04-11 @ 22:32:26
URL: http://fairydust.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag brukar äta tabletter i 20 dagar som kommer ifrån Hälsokost och kostar ca 250:-, de är väldigt bra men det tar ju lite tid. Det finns snabbare varianter på typ 3-4 dagar men de är oftast flytande och jag har en känsla av att då får jag gå ännu oftare på toa :p



Jag brukar äta vanlig mat men inge alkohol, pizza, hamburgare eller feta såser. Men vanlig husmanskost. Mycket sallad, fisk och kyckling. Sånt som är lätt för tarmarna att ta hand om. Det är som en liten befrielse efter kuren :) Nu blir jag väldigt sugen på att köra en detox-kur :p

2010-04-12 @ 10:58:44
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0