090909

Visst är det lite häftigt att det är 090909 idag? Det tycker iaf jag! Om ni nu inte skulle tycka det så kan man ju uttrycka det såhär: det är bara tre dagar kvar som det kommer att vara liknande datum på hela detta århundrande! Då måste du ju hålla med om att det ändå är liite häftigt?!

När vi ändå är inne på det så vore det inte liite tufft om man fick ett barn som var född någon av dessa datum, dvs 090909, 101010, 111111 eller 121212? 111111 vore ju superhäftigt! Hmm synd att man inte planerar att ploppa ut ett barn förrän om ca 5 år, dålig planering av mig där. =)

Så vad gjorde jag då denna speciella dag? Jo jag var i skolan på två olika föreläsningar och sedan hade vi våran första träff med min ena studiegrupp vilket var givande och nu känner jag mig redo att sätta igång! När jag kom hem var jag väldigt flitig och satte igång med pluggandet och lagade mat, men nu har jag segat till mig. Ska ta ett till ryck med pluggandet senare och summera dagen, en sak som jag nu ska göra till en daglig rutin efter att ha lyssnat på måndags föreläsning.

Måste bara säga en sak som var lite komisk med den ena föreläsningen som handlade om kvalitetsutveckling och förbättringar inom vården. Det är väl inte så jätteroligt för er men det handlade i princip om allt det jag har lärt mig under min tid på AstraZeneca om ständiga förbättringar och liknande. Satt och skrattade lite inombords när jag insåg att jag faktiskt kommer att få mer nytta av det jag lärt mig där som jag inte trodde att jag skulle behöva, så fel man kan ha ibland!

Nej nu är det dags att vara lite duktigt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0