Har haft en underbar tid den senaste veckan!

Var ju ett tag sen jag skrev senast och väldigt mycket har hänt sen dess! =) Tänkte att jag skulle försöka göra en av mina "korta" sammanfattningar igen, får se hur det går.

Födelsedag

Har hunnit fylla år, närmare bestämt 23 år. En ålder som jag för övrigt fasat länge över att fylla då jag tycker att det låter gammalt, vet inte ritkigt varför. Har väl känt att jag måste bli så vuxen och mogen då men nu känns det faktiskt helt okej. Eller nej, det känns kanon året kunde inte ha haft en bättre start!

Dagen började med att Ingela bjöd på en god brunch på ett mysigt café vid Grönsakstorget. Sen bar det hem för att shoppa lite fika inför kvällen. Sen kom Johan och jag fick en jättefin blomsterbukett! Kommer att få en överraskningspresent vid ett senare tillfälle men jag vet att det blir en upplevelse. =D

Sen kom tre av tjejerna från klassen och två av mina kusiner över och vi hade gjort äppelpaj med vaniljsås, mums! Fick bland annat 5 kokböcker med massa olika recept, ett ljus och sen choklad med ett oerhört gulligt kort till där E och M hade skrivit ett klockrent rim. Tack, ni är bara för goa! Resten av kvällen spelade vi Guitar Hero rock band!

Födelsedagsfirande #2 och en mysig dag i Södertälje

På onsdagskvällen åkte jag upp till Södertälje på en sista minuten biljett och åkte med mamma hem efter hon slutat jobbet och var framme vid 1 på natten.

På torsdagen var vi runt i Södertälje och sen blev det hundpromenad, bakning och sen kom det massa nära och kära! Fick massa fint men det var inte det som var det viktiga. Jag uppskattade verkligen att få träffa alla som jag har saknat så mycket. Det vart en supermysig kväll det med och jag var såå nöjd med dagen. Tack alla som kom!!

Fredagen spenderades i Södertälje då jag han med att träffa mina kollegor, luncha med Sanna och Malin, träffa mormor och fika med Malin. Resten av kvällen spenderades hos min f.d. sambo tillsammans med K och M där vi spelade Wii och smaskade på massa gott.


Inspirationshelg med FSA i Nacka

Helgen spenderades uppe i Nacka tillsammans med massa andra arbetsterapeutstudenter från hela Sverige. Det var FSA - Föreningen Sveriges Arbetsterapeuter som hade anordnat helgen och det var såå roligt! Det var olika föreläsningar, lekar, kreativa uppgifter och även en liten fest. Det var verkligen en inspirerande helg och nu har jag sjukt mycket energi och jag är 100% säker på att jag har valt rätt!! Sen fick man träffa en massa spännande och trevliga människor.

Har nog glömt att nämna det men jag sitter med i FSAs lokala styrelse och kommer troligtvis att sitta med i deras centrala styrelse from nästa år. Jag får veta det då vi ska upp på årsmötet i Stockholm i slutet av november.

Mina första högskolepoäng

Idag fick vi även reda på vårat betyg i våran första kurs och på vår hemtenta. Vi kan bara få IG och G i alla kurser. Jag fick godkänt och det med en massa beröm!! =D Är så sjukt stolt över mig själv just nu och det ska firas med melon och choklad. =)

Haha som jag misstänkte blev det ingen kort sammanfattning. Men om ni orkade så här långt så har ni nog förstått att livet flyter på i rätt riktning och att det känns som att min tid som 23-åring kommer att bli riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0