I can see clearly now...

Var hos optikern idag och fixade nya linser då min ena gick sönder i måndags, så sjukt jobbigt. Det visade sig att jag har fått något sämre syn sen jag var där sist och när jag kom ut från optikern öppnades en helt ny värld! Jag vet att det låter dramatiskt men jag kände verkligen igen mig i texten "I can see clearly now...". Trisst men såå underbart! Nästan som "en helt ny värld" fast nu överdrev jag, det var inte alls så illa, men det låter ju bra. =)
Varför ska linser vara så dyra?? Inte bra för en student men några glasögon blir det inte på ett tag, passar inte i det.

Sen var jag, S, J och E och vaccinerade oss emot svininfluensan. Fick först stå i kö i säkert 20-30 min ute i kylan för att komma in. När jag väl kom in så fick jag vänta extra länge då jag är osäker på hur känslig jag är mot ägg, så läkaren var tvungen att dubbelkolla. Men allt gick bra och jag fick stanna i 20 min före observation. Det enda jobbiga är att jag har väldit ont i min högra arm och så fort Johan rör vid den börjar jag nästan gråta, så ont gör det!

Men i det stora hela var det en bra dag:
+ Jag ser bättre och
+ Jag slipper umgås med svinet.
(Synd att man inte kan vaccinera sig mot mänskliga svin) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0