Nystart av bloggen!

Efter att ha haft ett  väldigt långt uppehåll, nästan 2 år (!), känner jag att det är dags att ta upp bloggandet igen.
Jag kommer att börja i princip där jag slutade senast, med nedräkning inför en efterlängtad flytt och starten på ett nytt kapitel i mitt liv. Denna gång som sambo med min underbara Johan i våran blivande hemstad, som jag velat bo i sedan jag var 14 år, nämligen GÖTEBORG!

Tanken med den här bloggen är att uppdatera de som är intresserade av mitt nya liv som sambo, lägenhetsägare och förhoppningsvis student i Göteborg.

Men innan jag påbörjar bloggandet på riktigt ska jag försöka mig på en kortfattad resumé om vad som hänt sen sist. Hur det nu ska gå då jag är känd för att ha svårigheter med att fatta mig kort. =) Men jag gör ett försök!


The wall of fame!

Partygirls! Syrran. Crazy. Maddes avskedsfest. -08
Sisters. Ronja och Marie. Alex, Maddox and moi. Kärlek.


Som ni säkert sett skulle jag precis flytta hemifrån i mitt förregående inlägg, en mysig liten 1:a i Karlhov, Södertälje. Jag lyckades inreda den i äkta Terese stil med mycket lila och svart och jag älskade min lilla lägenhet. I den hade vi oändligt många fester med mycket singstar, schlager, nacos n' dip och fotograferingar framför "the wall of fame". Sen var det alla dessa häxblandnings shottar som smakade, ja annorlunda. =)

Sisters. Rabies? Maddox. Sisters. Syster Marie.

I december 2007 började en ny kille på jobbet som jag skulle lära upp och det visade sig vara mitt livs kärle k och drygt 5 månader se nare vart vi ett par! Han heter Johan och vi har nu varit ett par i 15 månader och vi har köpt en 2:a på 50,5 kvm i Göteborg och vi flyttar in om 9 dagar, längtar såå!

Syrran har flyttat till Karlskrona precis som pappa så nu är det inte lika lätt att dra ihop våra superroliga förfester men hon har kommit upp lite då och då. Sen har jag varit ner och hälsat på några gånger också.

  Min underbara Johan och jag. Den omtalade och supergoa schlagerdrinken. Syrrans inflyttningsfest i Karlskrona. Min underbara Vickie. Vila i frid. 

Min underbara hund Vickie blev dålig och det bästa för henne var att få somna in. Vickie hann bli 13 år och hon gav mig mycket glädje. Saknar henne mycket och jag hoppas att hon får det bra i sitt nästa liv. Hon kommer alltid att finnas i mitt hjärta.
 
Johan fick tillslut äntligen jobb som det han utbildats sig  till och flyttade till västkusten i en stad utanför Göteborg och flyttade dit. Så jag har suttit och pendlat i ner dit i princip varannan helg under drygt 7 månaders tid så det ska bli skönt att slippa det snart.

De omtalade shotsen.  Helle och Ronja. Andreas, Ronja och Helle. Jag, Malin, Sanna och Malin.
  Cute girls. Jag, Katta och Alex. Lucia 2008 Old friends.

Jag har dessutom äntligen bestämt mig för att börja plugga så jag läste till Naturkunskap B på distans samtidigt som jag jobbade och blev då behörig till de program jag nu har sökt. Det blev sjukgymnast, atbetsterapeut och personalvetare på Göteborgs universitet där jag just nu h ar reservplats på samtliga utbildningar och väntar svar i börja n av augusti! Är så nervös just nu. Men allt löser sig.

För 4 månader sen sa jag upp min 1:a som en kompis syster tog äver och flyttade in hos min kompis Alex så att det skulle bli lätt att bara flytta ner till Göteborg sen. Sen ville vi båda spara lite pengar och slippa bo ensamn a. Så vi delade på hennes 1:a på 40 kvm men då jag arbetar 2-skift och Alex är en träningsnarkoman så träffades vi knappt.
 

Maddes och Ronjas 20-års fest. Jag och min fd sambo Alex.  Sanna vänner har man kvar när de andra har gått. Kärlek.

Mitt i allt fick jag en muskelinflammation i nacke, axlar, rygg och armar pga mitt arbete och jag blev sjukskriven på 50 % och blev förflyttad till en annan arbetsplats inom Astra. Där var jag fram till semestern.

Just nu är jag inne på min andra semestervecka av totalt sex veckor! Jag sitter i Johans lägenhet och imorgon ska vi åka upp till Johans föräldrar i Stockholm och nästa vecka ska jag bo hemma hos mor innan vi drar ner mitt flyttlass till Göteborg och börjar mitt nya liv!

Har även hunnit med att träffa en massa underbara människor under dessa 2 år.

Ingela, Helene och jag ute på Storholmen. Vevve, en supergo tjej som jag lärt känna den senaste tiden.    Gustaf och Johan.

Det var allt för denna gång. Jag har säkert missat massor men nu har du iaf en helhetstbild. Jag hoppas att ingen somnade när ni läste min uppdatering. Det vill säga om ni orkade läsa ända hit. =)

Kommentarer
Postat av: Maddeliix

Jag orkade läsa allt :), med mkt nöje också. Gud va kul att kunna följa dig fast du kommer bo så långt bort. Det gillar jag starkt!! KRAM!!

2009-07-22 @ 17:41:35
URL: http://www.metrobloggen.se/maddeliixblogg
Postat av: Terese

Tack Madde, det var roligt att höra! Jo det var det jag tänkte när jag startade den igen. På så sätt så är jag ju inte så långt borta heller. =)

2009-07-22 @ 19:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0