Borta bra men hemma bäst.

Nu är man hemma i Göteborg igen efter en långt och känslofyllt besök i mina gamla hemtrakter. Det blev mycket mat och möten med trevliga människor. Jag hade tydligen varit väldigt snäll i år för jag fick många julklappar och pengar, perfekt för en student! =)

Juldagen spenderades med några ur det gamla gänget från gymnasietiden och det väckte många minnen. Blev en riktigt trevlig kväll och jag kom inte i säng förrän vid halv 8 på morgonen! =)

Till hemresan hade vi hittat billiga biljetter för 138 kr men det skulle ta 5½ timmar vilket vi tyckte att det var värt. Efter halva resan fick vi höra att det hade fallit träd över spåret och vi var tvugna att åka buss en station. Men när vi klev av fanns det ingen buss på plats så vi fick stå och vänta i 45 min i -15 och till och med Ghia frös (vill tilläggas att hon har sjukt mycket päls!), så hon fick värma sig innanför Johans jacka. Det som gjorde mig irriterad var att alla var så själviska. Det skulle komma 6 bussan och när den första kom slängde sig alla in på den utan att ta någon som helst hänsyn till alla oss som hade djur eller barn. Så vi fick stå och frysa extra länge pga dem. Sluta vara så ego och tänk på dem som är lite känsligare. Var framme i Göteborg 1½ efter ordinarie ankomst tid och jag vill lova att vi var riktigt trötta!

Sen vi kom hem har det varit planering/städning/inköp inför nyårsmiddagen som ska hållas hemma hos oss så vi har inte direkt hunnit med att vila. Längtar tills vi får vila ut! Idag kom två av Johans kompisar som ska vara här på nyår och vi har spelat Band Hero och något fotbollsspel, jag var tydligen förvånatsvärt bra.

Men nu är det dags för en kvälls macka och vila upp inför morgondagen. Eftersom att jag nog kommer att ha fullt upp imorgon önskar jag er alla ett:

Gott nytt år och decenium!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0