Helt färdig efter ett tufft men jättelyckat veckoavslut!

Har precis avslutat min goa men onyttiga middag, och min ända måltid bortsett ifrån en delicatoboll, som fick bli hämtmat ifrån den orientaliska kollgrillen runt hörnet, så sjukt gott!! Men nu är jag proppmätt och magen har protesterat, inget mer ohälsosamt på hmm 2 dagar. =)

Så vad har då lett till att magen protesterar, jo det ska jag snart tala om! Vi kör en sammanfattning av veckoslutet.

Torsdag

Hela torsdagen spenderade jag med näsan i kursboken och han med att läsa de sista 3 kapitlerna som vi ska diskutera vid tisdagens seminarium. Jag gjorde även klart hemuppgiften. Det visade sig sedan på fredagen att det endast var jag i hela klassen(!) som läst alla kapitlerna, men då får jag hela måndagen på mig att förbereda mig inför seminariumet istället för att stressa igenom boken. =)

Sent på torsdagskvällen kom Johan äntligen hem och jag minns inte när jag blivit så glad på länge! Som jag hade saknat honom!!

Fredag


På fredagen var jag i skolan och fick min fältstudieplats där jag under två dagar ska följa en arbetsterapeut i dennes arbete inom hemsjukvården. Det ser jag verkligen fram emot! Sen träffades vi i studiegruppen och det gick bra och vi bestämde att vi skulle träffas igen på måndag och av någon konstig anledning var det jag som tog tag i allt. Jag har gått och blivit serriös, på riktigt! *ler stolt*

Senare på dagen kom Johans kompis från Lund hit och stannade hela helgen. Jag lagade en riktit god middag och sedan blev det efterrätt bestående av mango, papaya och vattenmelon som toppades med vaniljsås, mumma! Resten av fredagen spenderade vi med att dricka öl/cider och spela chicago.

Lördag

Medans grabbarna kollade på fotboll passade jag på att åka ner på stan och shoppa lite! Bytte mina svarta byxor, detta då jag efter att ha gått med dem en hel dag insåg att de var lite för tighta ändå. Sedan blev det två enkla men snygga t-shirtar från Cubus, Texas hold'em spelmarker samt ett snyggt duschdrapperi på Jysk för endast 85:-! Så nu har vårat inte så superfina badrum helt plötsligt blivit rätt så snyggt!


Fynden från dagens shoppingrunda.

Sen kom Johans kusin Gustaf över och vi invigde de nyinköpta spelmarkerna med en omgång Texas som efter ett bra tag resulterade i att Johan vann. Jag slutade nästsist. Under tiden han Gustafs sambo Ingela komma och det blev mera spel, TP Tjejer mot Killar och resultatet blev ju självklart 2-1 till mig och Ingela! =D

 


Roligt spel med typiska tjej- respektive killfrågor.

Därefter blev det till min stora lycka äntligen dags för SINGSTAR!! Det blev aldrig någon utgång för vi sjöng ända till halv 4(!) innan vi tog en kopp te och slappade. Medans grabbarna kollade på Ultimate fighting till klockan 7 bestämde vi tjejer oss för att det kanske var dags att sova.
Under kvällen blev det för övrigt en hel del av min nya favoritdrink mojito och sen provade jag att ha i riven mintchoklad i Baylis med mjölk, mumma!


Per och Gustaf stämde in i Johan och Ingelas skönsång.


Grabbarna lever sig verkligen in i sången!


Crazy in love! =)


Grabbarna var helt klart de som hade mest feeling och vann!
(Europe - The final countdown)

Söndag

Idag kom en annan av Johans gamla studiekamrater förbi på besök och Per begav sig hem. Det blev mintchoklad och "Dirty dancing 2"! Resten av dagen har jag och Johan bara slappat för man är ganska sliten. Var ett tag sen jag festade två dagar i rad nu. Snart ska jag kolla lite på Top Gear med Johan innan man ska tänka på refrängen och ladda upp inför morgondagen då jag, förutom att plugga och träff med studiegruppen, ska på nollning i Slottskogen med en klasskamrat och träffa alla andra "nollor" och leka lekar och grilla korv.

Det var allt för denna gång. Hinner knappt med att blogga nu i början av skoltiden så det får bli låånga inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0