Andra skoldagen och första föreläsningen avklarad!

Var så nervös att jag sov oroligt och vaknade redan 5:30 och kunde inte somna om så 5 min senare gick jag upp. Fixade lite frukost och fixade mig. Tycker att det känns såå himla skoj att få fixa i ordning sig på morgonen! De flesta kanske tycker det är jobbigt men jag har jobbat inom läkemedelsbranschen i nästan 3 år där man går i blå "smurfkläder", hårnät och inge smink eller smycken. Man fick aldrig göra sig fin. Visst var dte skönt på ett sätt men man såg ju ut som **** när man skulle någonstans efter jobbet så ne. Vart iaf klar för tidigt så jag åkte in till skolan då jag ändå hade lite att fixa.

Kom alldeles för tidigt så jag fick sitta och vänta ett tag men som tur var så var jag inte helt ensam. Då fick jag tillfälle att lära känna några i klassen lite bättre, det kom tre nya tjejer till klassen idag och de verkade trevliga allihop. Idag hade vi våran första föreläsning och den var väldigt intressant, jag känner verkligen att jag har hamnat rätt!

Vi fick en liten brandskyddsinfo och sen skulle vi ta kort till passerkorten efter lunchen men när vi väntat 30 min på fotografen gick vi hem.

Så jag och två av mina klasskamrater gick ner på stan för att se om vi kunde hitta våran viktigaste kursbok som skulle kunna finnas i Studenternas hus. Den var tydligen slut i de andra bokhandlarna och på internet så vi chansade. Efter att ha gått runt ett tag i den klibbiga värmen hittade vi tillslut rätt och när vi kommer in finns det 3(!) böcker kvar, snacka om tur!

Därefter åkte jag och den ena tjejen hem, hon bor också på Hisingen och skulle handla på Willys vid mig så vi tog sällskap dit och sen blev det lite shopping på Willys, de fattiga studenternas affär. =) Inte för att jag är fattig än, men jag blir väl det snart.

Nu har jag fixat allt med CSN och jag kommer tyvärr att ha tjänat för mycket de senaste halvåret så jag får inte fullt studiebidrag och lån, men men det löser sig iaf. Får ju en lön till nästa månad så.

Har två dagar nu som jag ska läsa så jag ska väl kolla igenom boken lite nu, det jobbigaste är att den är på engelska. Jag kan ju men är lite ringrostig bara. Det var allt för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0