Melodifestivalen fick ärliga segrare...

Har gjort något jag inte gjort på evigheter nu känns det som. Jag har varit hemma en lördagkväll och tagit det lugnt(!). Det behövdes nog för jag är helslut nu.

Helt rätt låtar gick vidare till den stora finalen av Melodifestivalen ikväll. Ska bli jätteroligt att se dom live(!) på genrepet som jag, syrran och pappa ska gå och se. Ser verkligen fram emot det, för ja jag är en av dem som gillar schlager och melodifestivaler, klandra mig bara men så är det!

Men jag tycker att de borde skriva sina låtar själva som barnen får göra i Lilla Melodifestivalen, dom är egentligen bättre än de "stora stjärnorna". Hmm låter lite som att jag går emot mig själv men det väger lite där. Ska inte gå in för mycket i detaljer som jag brukar kunna göra. Jag tror att jag tänker för mycket ibland. Hur som helst...

Låten som Marie, skolfröken, sjöng fick mig verkligen att rysa. Jag vet inte var det var men trots hennes svengelska som kom upp ibland så gillade jag den skarpt. Att någon vanlig person kunde komma upp på scenen och vara så ärlig som hon kändes var gjorde mig så glad. Det var ingen cassanova som trodde att hon ägde allt som kom in där. Utan en helt vanlig människa som du och jag som hade en dröm om att få stå på den scenen och sjunga sin låt!

The Arks låt var också härlig och Olas kläder var ju tokiga och jag kunde inte hålla mig för skratt. Men han är så egen och det gillar jag skarpt. Härligt att det finns folk som vågar vara sig själva, vågar vara annorlunda! Dom kommer att komma väldigt bra till i finalen, dom kommer att slåss om segern helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0