Riktigt bra musik och en trevlig slappar dag.

I fredags var Tobbe här och vi umgicks, drack lite gott och kollade på tv. En skön och avslappnad kväll som är behövlig efter en förmiddagsvecka.

I lördags fick vi stressa då jag och min syster Madde skulle upp till Farsta och kolla när hennes killes band skulle delta i musiktävlingen Musik Direkt. Syrran trodde närmligen att vi skulle få skjuts upp och jag hade glömt berätta att vi var tvungna att åka kommunalt så hon segade. Sen fick vi stressa vill jag lova. Blev så stressigt att jag glömde min mobil och att sätta på mig linserna så det var ju inte så lyckat, men det gick iaf.

Väl uppe i Farsta där tävlingen hölls gick det jättebra. Många av banden, ja nästan alla faktiskt, var riktigt bra och det var hur kul som helst att vara där. Det enda negativa var att ljudet var så högt att man hade svårt att höra sångarna ibland och man fick lite ont i huvudet.

Syrrans killes band var riktigt bra och det här var ju ändå deras första spelning. De hade speciellt en låt som jag verkligen tyckte var bra. Man skulle kunna tro att den fanns att köpa på singel. Jonny, syrrans kille, var grym på sin gitarr! Har bara hört honom spela på våran gitarr här hemma innan. När han körde sitt solo blev man så himla imponerad! Var stolt över att känna honom.

Vi kom inte hem förrän vid 19-tiden och då var vi så otroligt trötta. Det slutade med att jag satt och kollade på "Win a date with Tad Hamilton" som gick på tv och sen gick jag och lade mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0