Flera fördelar med att vara sjuk.

Igår vaknade jag upp med en sprängande huvudvärk men envis som jag är så tog jag två panodil och åkte in till skolan. Jag försökte stå ut men efter lunchen gav jag upp och la mig i soffläge där jag blev kvar i princip resten av dagen. Min kära sambo fixade mat, tog ut Ghia och skämde bort mig. Idag vaknade jag upp med samma värk och trots att jag tagit två Diklofenak (starkare tabletter) känns det som att huvudet ska sprängas i bitar.

Så medan jag har legat i sängen, där jag för övrigt fortfarande befinner mig, har han tagit ut Ghia, städat hela lägenheten och servat mig. Det är underbart att ha honom hemma, speciellt nu när jag är sjuk. Innan var jag tvungen att pallra mig upp för Ghia måste ju skötas.

Inget ont som inte har något gott med sig. Men det blir det nog ingen utgång för mig i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0