Beslutsångest, en sjukdom?

Såg en reklam från ElGiganten tidigare ikväll och blev kär, i en mobiltelefon. Problemet är att jag är så himla praktisk och tänker igenom allt. Börjar kolla alla grejer som jag vill att den ska ha, så börjar jag vela, blir aldrig nöjd. Jag vet att det är viktigt men ibland vill jag bara vara spontan och köpa nåt. Då får jag världens beslutsångest och sen blir det oftast inte av. Det blir som en tung börda som hindrar mig. Har varit sån länge men på senare år blir det bara värre.

Undrar om de kan komma på något som botar sjuk beslutsångest? Jag vet att det är vanligt med beslutsångest men för mig är det ett stort hinder i vardagen. Jag menar jag kan stå i minuter för att välja tandborste, bara för att jag inte ska ångra mig sen (vilket jag i de flesta fall gör ändå). När livet består av tusentals val varje dag är det svårt att leva ett normalt liv.

Är det bara jag som har en sån här sjuk beslutsångest?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Usch vad jobbigt för dig att leva så. Jag har också beslutsångest många gånger men inte lika stor ångest som du verkar ha. Jag velar ALLTID när jag ska äta eller fika.."vad ska jag ha nu då?" Det kan ta aslång tid för mig att välja vad jag ska ha, eller typ "ska jag ta den röda eller den svarta tröjan?" Oftast slutar det med att jag inte köper någon alls eller båda om jag har pengar till det. Jag vet inte vad som kan göras för att "bota" din beslutsångest. Kanske prata med en kurator eller något liknande??

Kram på dig

2010-08-08 @ 13:32:33
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0