Hemma efter en solig helg i Småland och årets första kräftskiva!

Nu är vi hemma efter en solig helg i Småland där vi hälsat på Johans mormor och haft årets första kräftskiva tillsammans med några av Johans släktingar!

Då vi inte har någon bil hyrde vi bil ifrån Hertz och det var tänkt att vi skulle åka när Johan slutat jobbet på fredagen men han bestämde sig för att ta ledigt istället. Trevligt men det pajjade mina planer för dagen då jag var tvungen att gå upp direkt för att fixa mig och packa väskan medans Johan hämtade bilen. Jag funkar inge vidare bra under stress vilket ledde till att jag glömde bland annat att ta med mig en bikini.

Efter att ha tagit en liten omväg var vi framme och gick på en liten shoppingrunda för att handla det jag glömt hemma samt lite dricka till helgen. Jag, som i princip aldrig hittar en bikini som passar, lyckades hitta en snygg bikini på Lindex som faktiskt satt helt okej och den var på Rea, 99 kr! =D


Det blev en mysig lunch i trädgården och sedan droppade alla släktingar in, en efter en. På kvällen ar det dags att fiska upp kräftorna så några av oss vandrade ner till sjön. Medans Johans far, morbror och kusins fästman åkte ut i båten för att hämta upp burarna satt jag, Johan och hans mor kvar på stranden och avnjöt cider och öl och snackade. Efter ett tag kommer hans far och kusinens fästman gåendes längs stigen. Det visade sig att båten hade börjat ta in vatten och hade varit nära att sjunka så de hade fått skopa ur den med stövlarna. Men de fick iaf med sig ca 15 kräftor, alltid nåt.

På lördagen invigde jag min nya bikini och jag tog årets tredje dopp, men denna gång badade jag faktiskt. Det kan bero på att vattnet var 22 grader denna gång mot ca 16-18 grader som de varit de tidigare gångerna.

 

Därefter åt vi en god middag på logen som de hade städat upp och därefter blev det kubbspel. Min struliga mage pajjade då helt och därefter kunde jag inte riktigt njuta av resten av kvällen. Men det blev  några kräftor iaf men nubben fick de andra dela på. Då min röst dessutom är paj så var det svårt att hänga med i visorna men det gick helt okej och jag hade roligt trots magen och halsen.

Blev lite för mycket med allt sen och bägaren rann över, tack Malin för att du finns!

Vi åkte relativt tidigt på söndagen och ju närmare Göteborg vi kom dessto sämre blev vädret, typiskt. Vi börjar smått fundera på vad vi gett oss in i och när vi nådde Göteborg stod regnet som spön i backen. =( Till råga på allt fick jag kramper i magen när vi närmade oss Göteborg och när kramperna blev ännu värre var det i princip stilla på vägen pga vägarbetet i Tingstadstunneln. När vi väl kom hem ca 45 min senare trodde jag att jag skulle svimma. Jag är så glad att jag har en så förstående pojkvän som alltid vet vad han ska säga för att helvetet ska kännas lite bättre. Älskar min Johan!



Det var min helg i "korta" drag. Ska gå och fixa lunch nu och sen får vi se.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag har nu vart och tittat på 3 lägenheter. 2 var okej men det finns både för- och nackdelar med båda. Jag har iaf anmält mig på storgatan 28 och orrstigen 8. Jag får se vad som händer. Jag känner mig ganska likgiltig just nu. Helst vill jag inte flytta, men måste. Hur går allt för er då? Ni har haft en bra helg kan jag läsa iaf =) (med undantag för din otroligt dumma mage) Kram

2009-08-11 @ 16:53:26
URL: http://fairydust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0