I love to surprise people!

Något av det bästa jag vet är att överraska de som står mig nära och att göra det ordentligt! Att se deras ansiktsuttryck ger mig en sån kick och en otrolig glädje.
Jag tänkte dela med mig av mina favoriter:

Bakgrundshistoria:

För drygt 5 år sedan reste jag runt som backpacker i Australien och Nya Zeeland. Tanken var att jag skulle vara borta i 13 månader men efter 7½ månader var jag trött på att ständigt söka jobb, ha ont om pengar och bo på olika ställen och bestämde mig för att åka hem 2 veckor senare. Så jag bokade en flygbiljett till Köpenhamn i juli men på min resedagbok skrev jag att jag skulle komma hem i oktober.

Dagen innan jag anlände till Sverige pratade jag med mitt ex (som jag fortfarande hade känslor för då) via msn för att ta reda på när han skulle vara hemma och sa att jag skulle ringa honom då. Dagen efter när jag var hemma i Sverige åkte jag hem till honom och knackade på hans altandörr som fanns i hans sovrum. Den glädjen kommer jag aldrig att glömma! Han vart överlycklig och tyckte att jag var knäpp, på ett bra sätt förstås. =)

Jag passade även på att överraska två andra vänner och farmor:

Den ena vänninan ringde jag hemifrån och pratade om hur det var i Australien mm... 30 min senare ringde jag på hennes dörr. =)

Jag hade pratat med den andra vänninans mamma som firade sin födelsedag och åkte dit och så klev jag bara in i huset. Hon stod och stirrade i flera sekunder och sa: Men du ska ju vara i Australien! Vad gör du här? (På ett snällt sätt)

Jag, pappa och syrran åkte hem till farmor men jag gick inte in samtidigt som de andra. Efter en stund sa pappa: Jag tog med mig en sak till dig och så kom jag in i rummet. Sen satt hon och stirrade på mig i flera minuter och var tvungen att känna så att det verkligen var jag. Hon är för söt min farmor. =)

Det var som sagt bara några av de saker jag gjort. =)

Kommentarer
Postat av: Josefin

Japp, det var till stor del din förtjänst! Tack! Det var ju jättekul, även om jag inte ritkigt hängde med med armarna... Ser fram emot ett lära mig koreografin utantill nästa vecka! ^_~



xxx

2010-09-16 @ 02:10:39
URL: http://josefinstaaf.com
Postat av: Josefin

Ja, vi fick gå på visningen också, den var helt ok, ligger i bagarmossen i stockholm! ^_^



xxx

2010-09-16 @ 02:11:36
URL: http://josefinstaaf.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0