Nykvarn, en plats i mitt hjärta.

Kollade runt på facebook som jag gör rätt ofta och såg att en gammal klasskompis till mig har köpt hus på "min" gamla gata. Jag blev och är helt i extas!! Minnena bara sköljde över mig och jag insåg med ens hur mycket jag saknar min barndom och att bo där. Så mycket lycka men på sätt och vis också mycket smärta. På den tiden kändes det så bra och vi var en hel familj. Åh va jag saknar den tiden! Där man kunde gå ut på kvällarna med mina underbara vänner utan att vara orolig. Där man hade gångavstånd till de man tyckte om och där storstads-stressen inte existerade. Tyvärr så var/är det även orten där meningen "Det du inte vet om dig själv vet alla andra." passar in perfekt. =)

Jag saknar det väldigt mycket på ett sätt men på annat sätt gör jag det inte. Jag var inte lika trygg i mig själv som jag är idag och jag vågade inte visa så mycket känslor som jag kan nu. Det skulle aldrig kunna bli samma sak. Nästan alla vännerna har lämnat "stan" och jag är inte längre ett barn. När jag senast besökte "centrum" insåg jag plötsligt hur litet det egentligen är. (Okej det är orättvist att jämföra med Göteborg men det blir ju lätt så.) Men jag tror faktiskt att lilla Nykvarn alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0