Love is in the air...

I torsdags kom Johan hem på besök över helgen. Lyckan var total och jag insåg att jag har saknat honom mer än vad jag trodde, love! Det blev en lugn kväll med mycket prat, god mat och så tog vi självklart ut Ghia på promenad.


Valborg

Dagen började med att G och I kom förbi en sväng och sen tog vi en härlig promenad med Ghia. Efter att ha gjort oss i ordning bar det av till G och I där kvällens middag skulle hållas. I hade gjort sig illa så att hon valde att stanna hemma och ta hand om katt, hund och middagen. Något jag i efterhand ångrade att inte jag också gjort. För när vi stod och väntade på att Chalmers Cortegen skulle börja kom regnet och kylan. *brr* Så där stod vi och huttrade som tokar under våra paraplyn och jag önskade såå att jag stannat kvar. Stackars Johan som nu mer är van vid 30 grader uppskattade inte Göteborgs vädret det minsta just då kan jag lova. =P

Sen drog vi oss tillbaka för en god måltid och I´s gudomligt goda efterrätt: Brownies!! Jag som länge gått och trott att jag är känslig mot ägg fick bekräftat att så är inte fallet och jag åt säkert upp 1/4 av kakan, lycka!! =D Förutom god mat spelade vi vårat Besserwizzer och snackade en massa. Tiden bara rusade iväg och vid 3-tiden insåg vi att vi kanske borde dra oss hemåt. Kvällen avslutades med att äta upp gårdagens tacos. =)


Lördag

Trots att Johan lovat mig att inte bli bakis så blev han det. *suck* Men efter några timmar övertalade jag honom att gå ut på en långpromenad i solen, jättemysigt! Sen lagade vi en god middag och kollade lite på körslaget innan vi kollade på en av de tre filmerna vi hyrt under dagen som hette "Hachiko - a dog´s story". En underbar sann berättelse om en hund som trots sin husses död väntar på hans hemkomst samma tid och samma plats under 10 års tid. Den var så vacker och gripande att jag inte kunde hålla tårarna borta, se den!



Imorse fick jag tyvärr säga hej då till Johan eftersom att han måste åka tillbaka och jobba. Men han kommer troligtvis tillbaka om 3 veckor och jag längtar redan!


Love is in the air...

Kommentarer
Postat av: Novembersara.

SV: Jag gillar henne i båda, men det långa tilltalar mig mer när det gäller just henne :) kul att du kommenterade och visar din åsikt :)

2010-05-02 @ 21:16:38
URL: http://novembersara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0