Back from Abu Dhabi.

Jag har haft en helt underbar weekend nere hos min älskling!

Det hela började som i en saga med att jag blev mött på flygplatsen av en man som höll en skylt med mitt namn på. (Hade berättade för Johan att jag alltid har varit en dröm, kalla mig barnslig om du vill) Han körde mig sedan till hotellet i en fin bil där min honey tog emot mig med en kärleksfull famn och en underbart vacker blombukett!! Sen gick vi ut och åt middag och njöt av att vara tillsammans igen.

Fredagen spenderades mestadels vid stranden, med sol, drinkar, mat och framför allt kärlek. Sen träffade vi  Johans närmaste kollegor vid poolen och följde sedan med dem ut och åt innan vi såg Robin Hood. Kändes annorlunda att se en film med arabisk text, hade behövt engelsk text för att hänga med i den ibland något för svåra engelskan.

På lördagen åkte vi till Marina Mall för lite shopping! Hittade inte så mycket men det var läckert och det kändes väldigt annorlunda att gå omkring där bland alla människor med olika ursprung, för de finns många. Efteråt åkte vi på öken-safari och det var såå läckert! Vi åkte jeep upp och ner för sanddyner, klappade och red på kameler, provade på sandboarding, rökte vattenpipa, dansade magdans (inte Johan), kollade på solnedgången i öknen och många andra saker. En magisk och helt oförglömlig kväll!

Söndagen invigde jag vid poolen medan Johan utförde jobbärenden och när han kom tillbaka åt vi lunch vid poolen, sweet! Sen behövde Johan jobba igen, i Abu Dhabi har man nämligen helg fredag och lördag, så jag åkte till Abu Dhabi Mall för ännu mer shopping och den här här gången hade jag bättre lycka!! Ska visa mina fynd senare. När jag kom hem gick vi ner till strandpromenaden och kollade på solnedgången över öknen och havet, romantiskt!

Idag var jag tvungen att säga hej då till min älskling och det kändes väldigt tungt, jag hade gärna stannat längre om det inte varit för Ghia (och skolan). När jag kom till Landvetter vid 17-tiden var jag riktigt trött och då visade det sig att min väska inte hade kommit med flyget! De visste inte vart den var och paniken steg, att jag varit uppe sen 4 på morgonen gjorde inte saken bättre precis. Men de ringde för någon timme sen och berättade att den kommit på villovägar och blivit kvar i Bryssel men att jag får den imorgon! Eftersom att alla sladdar till kameran ligger i väskan lägger jag upp bilderna imorgon.


Helgen har varit helt underbar, precis som i en saga! Jag kände mig så bortskämd i dessa lyxiga miljöer med god service och så blev jag dessutom bjuden på i princip allt. Shoppingen fick jag betala själv. =) Det har varit mycket värme (ca 40 grader), sol och bad, god mat, äventyr, spännade miljöer, kulturer och shopping. Men det bästa av allt har varit att få spendera tid tillsammans med min honey!

Åh va jag saknar att leva med honom!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0