Motiverad till 1000!

Var på en föreläsning med FSAs ordförande om framtida arbetsplatser för arbetsterapeuter och jag är så sjukt motiverad, nu j*vlar!

Vet redan i princip vad jag vill jobba med och det står mellan dessa två:
  • Vårdhundsteam/hundterapi- Man jobbar med en specialltränad hund, som man själv tränar förstås, och sen kan man använda den i olika behandlingar. Har visat sig ha mycket goda effekter och då jag älskar hundar och männsikor är ju det perfekt! Måste dock ha en ny hund då Ghia är för gammal. :)
  • Livscoach - Hjälpa människor som bl.a. behöver hjälp med att strukturera upp livet eller hitta tillbaka efter svårare depressioner och liknande.
Vilket land jag kommer att hamna i får jag se men de jobbar tydligen mycket med "Hundterapi" i bland annat Australien, så vem vet om jag hamnar där i något år. Den som lever får se. ;)

Visst kan mycket hända under utbildningens gång men just nu känns det rätt. Motivationen är äntligen tillbaka, nu kör vi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0