Hälsomiddag.

Har som sagt fått många föreläsningar av doktorander och forskare om kroppens funktioner och om vad kroppen behöver för att må bra. Så idag bestämde jag mig för att äta en middag enligt deras rekommendationer. Tänkte att jag ska dela med mig av dem vid ett senare tillfälle men tills dess:

Här kommer några små tips för ett hälsosammare liv, som ni säkert hört förut:

  • Ät mycket frukt och grön - gärna 500 g/dag = 2-3 frukter + grönsaker till maten.
  • Välj i första hand fullkorn när du äter bröd, pasta, flingor, gryn, pasta och ris.
  • Välj gärna nyckelhålsmärkt.
  • Ät mycket fisk - gärna 2-3 gånger i veckan.
  • Byt till flytande margarin eller olja när du lagar mat.
  • Om du inte tränar, ät mindre portioner.



Bulgursallad med tonfisk och avokado

samt isbergssallad, tomat och gurka.


Till det serveras vatten, smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0