Ny positiv stil.

Har bestämt mig för attt jag ska försöka göra som min kollega alltid brukade påpeka: att se de positiva i de negativa. För att komma igång med det har jag tänkt införa: "Dagens höjdpunkt" där jag måste berätta något positivt som har hänt under dagen, oavsett hur jobbig den än har varit. Sen mår man ju alltid bra av lite nostalgi då och då så jag tänkte slänga in lite positiva berättelser från förr minst en gång i månaden. Ser fram emot det och känner mig positiv just nu. Så positiv är min nya inställning, även om man inte alltid kan vara på topp.

Dagens höjdpunkt:

Fick en nostalgitripp på 4-Gott med Susanna.

Kommentarer
Postat av: Josefin M

Jag satt igår och tänkte på hur dumt det är att jag går runt och är deppig när jag känner personer som gått igenom hur mycket som helst och de lyckas alltid vara så positiva. Jag ska också börja se det positiva =) för när man tänker efter så kunde ju allt varit så himla mycket sämre. När man tänker efter så har man väldigt mycket att vara glad och tacksam över! Kramar!

2010-02-20 @ 12:03:08
Postat av: Terese

Det är så lätt att man känner sig deppig undre tunga perioder i livet. Men då får man som du säger tänka på de positiva i livet. Vi är relativt friska och vi får utbildning, vi har tak över huvudet och vi umgås med människor vi älskar och som tycker om oss. Genom att klara av dessa tunga perioder så växer vi som människor och vet att vi kan bara vi vill. Jag vet att du klarar det, du har gjort det förr!

Kramar

2010-02-20 @ 12:08:30
URL: http://kiewa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0