Dagen-D är här.

Dagen-D är den dagen då Johan åker på utlandstjänst i Abu Dhabi under 6 månaders tid. Enligt hans traktamente kan vi högst träffas var 3:e vecka, om arbetet tillåter. Fördelen är att även jag får flyga ner och hälsa på honom på den resa vilket ska bli jättespännande. Men det kommer att bli tungt. Trots att vi klarat av att ha ett distansförhållande i 7 månader tidigare så kan jag inte säga att jag tyckte att det var lätt. Men nu har vi levt ihop innan och vet vart vi har varandra vilket jag hoppas ska underlätta. Jag har även skaffat Skype så det ska bli spännande! Jag som tycker det är obehagligt med webkameror. =)

Den dagen har nu kommit och imorse strax före 5 gick jag upp och sa hej då till honom innan han gick ner till taxin. Det kändes tungt och overkligt och jag misstänker att det kommer att ta ett tag att förstå. Men så fort han har kommit på plats så ska han kolla när han kan komma hem igen. Tills dess har vi ju skype och mobilerna. =) Det ska bli en spännande prövning och det kommer nog att kännas konstigt att leva själv igen. Men jag vet ju att jag fixar det så det kommer inte bli några problem på så sätt. Kommer dock att kännas tungt att vara ensam så mycket, att inte ha honom hemma hos mig. Men hans öron behöver nog den här vilan. ;) Tur iaf att jag har min lilla Ghia så jag slipper känna mig så ensam!

För att tiden ska gå så fortare har jag en massa saker jag ska ta tag i under tiden:

  • Börja träna på gym och med Ghia
  • Ändra mina kostvanor och köra en detox-kur
    För magens skull inte för vikten
  • Träffa mina nära och kära som inte bor i Göteborg:
    Alex kommer hit på fredag och helgen efter kommer Malin hit.
  • Jobba 4-5 veckor på Astra i sommar och bo hos mamma.

Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ojojoj vilken prövning ni har framför er men ändå spännande för honom :) Hoppas att det går bra för er men det är jag egentligen inte så orolig över :) Du är en stark och självständig kvinna så det kommer gå utmårkt för dig!



Jag tycker också att webcam är lite obehagligt. Det känns läskigt på nåt vis.



Detox är riktigt bra! Jag brukar köra en kur efter varje sommar när massa fet mat och alkohol har satt sina spår :p Magen blir som ny igen! Men jag varnar dig, toabesöken blir väldigt mycket tätare under kuren. Åt båda hållen! Jag kissar nog minst 1gång/timme under kuren. Men jag har mått som en prinsessa när det har vart klart :)



Hoppas att du och Alex har en bra helg!

Kram

2010-04-10 @ 16:36:17
URL: http://fairydust.blogg.se/
Postat av: Malin

Usch stackare förstår att det måste vara jobbigt! =( vad ska han jobba med? Min pojkvän åker ner till afghanistan för utlandstjänst i slutet av maj så vi får väl trösta varandra! =)

2010-04-12 @ 17:56:34
URL: http://theorebro.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0