Mer pengar åt oss studenter.

På Nyhetsmorgon berättade de att studenterna ska "få" mer pengar från och med 2010, 350 kr. Först tänkte jag YES det är ju kanon men när jag sedan fick veta att det är studielånet som höjs blev jag lite kluven. Visst man ska få mer pengar men det är ju lånade pengar, alltså mer skulder. Jag som är livrädd för skulder, nu tänker ni säkert men du har ju nyligen börjat plugga och köpt en bostadsrätt, men det betyder ju inte att jag trivs med det. jag gör det då det känns som en nödvändighet för framtiden. En framtidssatsning helt enkelt.

Men men vi får väl se. Från och med år 2011 skulle fribeloppet höjas så då kan man tjäna mer pengar utan att slippa avdrag så det blir väl kanske bra. Den som lever får se.

Läs mer om detta på Aftonbladet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0