Här kommer en liten uppdatering...

Har varit mycket plugg den senaste tiden så jag känner att jag inte har tid att uppdatera bloggen så mycket. Men skolan går ju faktiskt först! Så jag får väl göra som Madde och Vevve önskat och uppdatera bloggen. =) Var förövrigt roligt att läsa för jag trodde inte att det var någon som var intresserad. =)

Praktik, med ridterapi

Har haft våra första praktikdagar och de har varit väldigt intressanta! Vi har mest studerat hur en arbetsterapeut arbetar men har även gjort "intervjuer" med patienter, där syftet varit att träna på mötet med patienter och även hur det känns att ställa frågor för att få fram de svar man söker inför en behandling. Det var väldigt givande och så otroligt intressant! Har träffat patienterna vid tidigare tillfällen så man kände att man byggt upp en liten relation innan. Då kände jag "Wow! Vilket intressant yrke jag har valt".

Sen har jag varit på ridterapi(!) vilket var väldigt intressant och nu vet jag vad jag troligtvis kommer att sikta på i framtiden. Tänk att få hjälpa människor med hjälp av hästar, vilken dröm!!
Vi har även fått köra rullstol inne och ute och jag kan bara konstatera att det är sjukt jobbigt! Det krävs mycket styrka och uthållighet för att orka köra långt. Kan visserligen bero på min muskelinflammation men ändå.

Vi har gjort massa intressanta saker men orkar inte skriva om allt. En sak som var grymt jobbig var i fredags då de bakade bullar, det doftade i hela korridoren och där satt jag och tittade på utan att kunna smaka. Fy f*n säger jag, det var grymt!

Bröllop

Sen har min far gått och gift sig och jag har nu fått två extra systrar som är helt underbara. Så nu har jag tre underbara systrar som jag älskar otroligt mycket! Vi spenderade en trevlig helg nere i Blekinge och vi hade kanon väder! För övrigt tog jag på mig rollen som toastmaster vilket med tanke på att jag inte hade så mycket till röst, så här i efterhand kanske inte var så klokt. Kunde ju inte sjunga någon karaoke(!) för jag tappade rösten i slutet av kvällen. =(

Jag, far och syster

 

Styrelsemedlem och Inspirationshelg i Stockholm

Har även gått med i FSAstud´s styrelse, Förbundet Sveriges Arbetsterapeuter, och kommer nästa år även att vara medlem i den lokala styrelsen i Göteborgsregionen, det ni! =) Det ska bli jätteroligt och medlemmarna verkar trevliga. Vi var på ett av mötena och fick information och åt god mat. Var skönt att få prata med de som gått utbildningen ett tag så man fick höra hur de har haft det och man blev faktiskt mycket lugnare efteråt. Hon vi var oss bor väldigt nära oss och hon hade en supersöt valp som jag och Johan får ta på promenader om vi vill, längtar så!

 

Dessutom ska jag, två andra tjejer i klassen + en annan tjej i 2:an ska få vara med på en insipationshelg uppe i Stockholm den 24-25/10 med spännande föreläsningar, god middag och andra aktiviteter, något som jag verkligen ser fram emot! Då jag har lite i skolan den veckan ska jag troligtvis åka upp tidigare och passa på att hälsa på mor och ha ett litet födelsedags-kalas med släkt och vänner! Men hinner inte med så mycket mer på jag måste vara i Sthlm på fredagen och sen blir jag kvar där hela helgen, men får ju iaf träffa några. =)Finsittning och spelkväll!


Finsittning och spelkväll

 

Sen har jag varit på finsittning och nollningen är nu offeciellt över. Men det kommer mera! Glömde tyvärr kameran så har inga bilder ifrån den.

Igår var det spelkväll med några ifrån klassen hemma hos oss, superkul! Vi var 10 st och vi lagade egen pizza, drack mojitos och spelade "Så det kan låta 2", Twister, Buzz och sen blev det ju självklart Singstar! I slutet av kvällen kom Johan hem och hakade på och tog singstaret till en ny nivå! =D

Eftersom att vi började ganska tidigt blev det också ett tidigt avslut men jag och Johan var på g så vi drog och testade lokalpubben och hamnade sedan på ett obehagligt ställe, no comments. Men det hela slutade bra och vi gick hem och la oss, var helt färdiga! Det blev en riktigt lyckad kväll och vi hade superskoj, har riktigt goa klasskamrater!! Tack för en toppenkväll!

Ikväll har vi bara slappat och just nu har vi tvättstugan så det blir inga utflykter idag inte, mer än de till pizzerian och Konsum. Ska snart gå ner och köpa mig en delicatoboll för det är ju så sjukt gott! Det är som en drog för mig, har ett sånt begär efter dem så det är inte klokt. Men är duktig och får bara äta dem på helgerna och det håller jag. *stolt*



Som ni säkert märkt har det hänt en hel del den senaste tiden och det har som sagt gjort att jag inte orkat uppdatera bloggen, men jag ska försöka bli bättre. =)

Vill bara avsluta med att ge en stor eloge till min underbara sambo som står ut med mig under denna period då jag är väldigt osocial och lättstött. Han är min klippa i vardagen och jag älskar honom så otroligt mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0