8 dagar kvar! Men jag kan inte låta bli att känna en viss sorgsen känsla.

Nu är det bara 8 dagar kvar tills jag äntligen blir en göteborgska! Det känns jättespännande och jag längtar efter att äntligen bli sambo med Johan. Vi har en massa planer på saker vi vill köpa och göra med våran bliviande lägenhet, det nästan kliar i fingrarna. Älskar att fixa och dona och göra det fint. Köpa nya grejer och komma på en massa smarta lösningar. Men snart får jag gott om tid för det då jag kommer att ha mer än 3 veckor kvar av min semester när vi flyttat in! =)

Joels inflyttnigsfest. 

Men så kommer det det vanliga ordet men... Visst att det kommer att bli spännande att lära känna en massa nya människor och en helt ny stad, att få en nystart helt enkelt. Börja om från början. Men allt som man har byggt upp under sin tid i Södertälje/Nykvarn. Alla underbara männsikor man lärt känna och träffat genom åren. Att lätt kunna finna det man söker, man vet vem man ska fråga för att få den hjälp man behöver. Man vet vart och vad man ska hålla sig undan och vart man ska gå om man vill ha en rolig kväll. Ja man är helt enkelt ganska trygg. För när det väl kommer till kritan vet man vart man ska ta vägen.

Jag kommer att sakna att kunna gå ut och oftast träffa på någon gammal bekant som man saknat och inte sett på länge. Att bara kunna dra ihop en massa goa människor och hitta på nått skoj. Att umgås med vänner som vet ens livshistoria, eller iaf en bit av den. Folk man har växt upp med, gått i skolan med eller så har man gått i samma ridgrupp etc. Ja som sagt, det känns tryggt!

Syrran och pappa har ju redan lämnat stan och bosatt sig nere i Karlkrona så de ser man tyvärr inte så ofta längre. Men att inte kunna åka över till mamma och äta god mat och leka med hundarna ute på tomten, eller bara sitta och pratai solen. Jag kommer att sakna alla underbara vänner jag fått under min tid där och alla goa människor.

Kollegorna. Singing sisters. Vevve, Dalle och Marie. Jag, Malin, Sanna och Malin. 


Jo jag får väl erkänna det som jag inte trodde var möjligt. För hur mycket jag än sagt att jag bara vill bort ifrån Södertälje för att det är en skitstad, så kommer jag faktiskt att sakna stan. Jag kommer troligtvis att känna ett litet pirr så fort de nämner Södertälje i någon tidning eller på tv. Ja jag kommer kanske till och med att börja hålla på SSK, haha! Komihåg att jag sa KANSKE, okej! Sen när jag kommer upp och hälsar på kommer jag nog att känna, åhh min gamla hemstad. Men det är som de brukar säga, Man saknar det inte förräns man inte längre har det.

Men tro nu inte att jag ångrat mig. Nej jag vill inget hellre än att flytta ner till Göteborg och starta ett nytt liv. Men jag kommer att sakna det jag hade. Men innerst inne så vet jag ju att de som är mina riktiga vänner de kommer jag aldrig att förlora. Det är nog nu jag kommer att inse vilka de egentligen är!

Men på lördag ska jag inte tänka på det. Nej då ska jag besöka Södertälje och njuta av att få umgås med alla underbara människor som staden har at erbjuda. Då blir det 80-tals tema på Hamnmagasinet, åhh jag som ÄLSKAR 80-tal, så nu kan ju gissa vart jag ska! =D Förhoppningsvis får jag med mig många av mina kära vänner dit och vi ska göra det till en dag vi minns.

Nyår 2008-2009. Klarrsera till Göteborg. -02



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0