Stress som har lett till tusentals tårar.

Igår började vi en ny kurs som heter "Tillämpad psykologi inom rehabilitering" och våran första föreläsning handlade mestadels om stress och dess påverkan på människan och kroppen. Det var riktigt intressant och jag höll på att börja gråta.

Vi fick nämligen ett papper med an massa påståenden som kan framkalla stress och så fick man även se hur stor stressfaktor de hade. Det var 42 om olika händelser man varit med om under det senaste året samt 2 frågor om vänner och känslighet för stress och på de första frågorna fick jag totalt 655 (!) poäng!! Totalt hade jag 825 poäng vilket är extremt mycket! Inte konstigt att jag varit sjuk i nästan 2 års tid och är så trött och överkänslig som jag är. Det kändes så skönt att få bekräftat att det inte är npgot fel på mig, jag har bara varit med om väldigt mycket inom en kort tid. Det är alltså inte så konstigt att jag mår som jag mår med tanke på alla de stressmoment jag har varit med om det senaste året.

Nu hoppas jag bara att jag ska slippa mer sådana händelser i mitt liv på ett bra tag så att jag får tid att återhämta mig igen. Jag kommer aldrig att bli som jag tidigare varit men jag ska ta lärdom av det som har hänt för att bygga upp en ny och starkare Terese. Det kommer att ta tid men det kommer att bli riktigt bra i slutändan. Inget ont som inte har något gott med sig.

Kommentarer
Postat av: Madelene

Åh gisses! Men vad skönt att du fått en förklaring till hur du mår! Synd att det var något du skulle få lära dig i skolan, och inte fått lärdom om innan av en läkare eller så. :/

2009-12-09 @ 01:25:48
URL: http://www.misplaced.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0