En ny vecka är här.

Jaha så var det måndag igen och starten på en ny vecka som kommer att innehålla hundpromenader, plugg, inredning, julmys, julbak och mys med vår lilla familj. Med andra ord en väldigt bra vecka!

Föregående vecka hade en mycket bra avslutning. Lördagen spanderade vi, läs Johan, bakis hemma i lägenheten med att frossa i oss massa delicatobollar, hämtmat och en massa andra onyttigheter och avslutades med "Flickan som lekte med elden" och "Patrik 1,5".  "Flickan som lekte med elden" var inte alls lika bra som boken men har man inte läst den så gillar man nog filmen. "Patrik 1,5" var sjukt rolig och klart värd att se, om ni inte redan har gjort det. =)

På söndagen gick vi först på en skogspromenad med hundarna innan vi åkte till Backaplan där vi införskaffade ett par julgardiner till köket och Johan köpte en jättefin lampa till mig i efterskotts present. Den är sjukt fin och jag har velat ha en sån jättelänge, tack älskling! Den passar perfekt i vardagsrummet och ger en supermysig belysning. Ska lägga upp en bild på den senare.

Efter det blev det storstädning och jag fick den stora äran att ta badrummet, hmm. Men nu är det väldigt fint där vill jag lova. Sen kom Gustaf och Ingela över på middag som vi tillalagde tillsammans och det blev en köttfärslimpa med pesto och fetaost och till det serverade vi ugnsstekt potatis och brunsås. Det vart sjukt gott! Till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljsås! =D Jag och Ingela gick ut med hundarna och sen spelade vi lite Guitar Hero och Buzz innan det var dags att att tänka på refrängen.

En riktigt lyckad kväll med andra ord!

Veckan har iaf börjat bra med en timmeslång promenad i skogen med hundarna. Men nu är det dags att ta tag i studierna och förbereda mig inför dagens föreläsning. Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0