Storstaden som sover.

Vissa mornar brukar jag och hundarna gå upp tidigare (strax efter kl 6) och följa Johan till spårvagnen och idag var en av dessa mornar. Det är såklart väldigt mörkt och direkt när jag har gått upp så brukar jag ångra mig, men då är jag redan uppe så då kan jag lika gärna följa med.

Det jag brukar reagera på är att det är så lugnt och inte speciellt mycket människor i rörelse eller bilar heller för den delen. Något jag tycker att det är lite märkligt, jag menar det är ju ändå en storstad. Det är lika mycket liv i den här staden vid halv 7 som det brukade vara när jag gick till jobbet i Södertälje strax efter halv 6.

Åker jag däremot med spårvagnen vid 8-9 så är det liv i göteborgarna vill jag lova. Det verkar som att folk i storstäderna börjar jobba mycket senare än de som bor i mindre städer, men jag kan ha fel. Vad tror ni?

När jag kom hem gjorde jag lite mannagrynsgröt och satta mig ner och kollade på "Vakna! med The Voice" och då visade de gårdagens intervju med Calle och Erik, åhh vad jag längtar till kvällens final! Den ska jag för övrigt se tillsammans med tjejerna i FSA samtidigt som vi äter marsmallows doppade i choklad från våran chokladfontän, det ni! =)

Nu börjar det sakta ljusna utanför fönstret och det är dags för mig att göra mig iordning inför dagens bravader. Känner på mig att det kommer att bli en bra dag, jag menar det är ju Idol-final och fredag!!

Kommentarer
Postat av: Madelene

Imorgon ses vi!! Vi kommer efter 4 någongång! :)

2009-12-13 @ 22:34:29
URL: http://misplaced.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0