Karlskrona Sailet, Jaguar XJS och hundvakt!

Har varit nere och hälsat på min syster och far nu i veckan och jag tänkte köra en liten resumé:

Onsdag

Tog spårvagnen ner till stationen för att ta tåget till Emmaboda, för att sedan byta till bussen mot Karlskrona och min slutdestination. Medans jag väntade på tåget satt jag bredvid en kille som hade med sig en backpacker-väska vilket fick mig att tänka tillbaka på min tid som backpacker, härliga tider.

 Efter en stund kom det förbi ytterliggare två backpacker som pratade med honom och jag trodde jag skulle avlida, han pratade med en australiensiska accent! Så jag frågade honom vartifrån han kom och han var mycket ritktigt en Aussie, OM jag smälte!! Han var ifrån Adelaide och backpackade runt i Europa. Så jag berättade at jag rest som backpacker i Australien, Nya Zeeland och Thailand och velat besöka Adelaide men aldrig gjorde det. Jag älskar verkligen den australiensiska accenten och jag blev sjukt sugen på att plocka fram min gamla backpack och sticka någonstans. Vi får se om det kanske blir av nästa år! =)

När jag packade upp mina kartonger hittade jag min sedan länge saknade iPod-laddare så då kunde jag äntligen lyssna på mina kära vän. Det blev en nostalgi upplevelse och de 3½ timmarna till Emmaboda gick som på räls. Jag vet, men jag kunde bara inte låta bli! =)

Väl framme i Karlskrona gick jag och tog en fika och satte mig sedan i Hoglands park och njöt av solen medans jag väntade på att min far skulle komma och luncha med mig. Sen fick jag träffa mina små älsklingar som jag har saknat så!


 

Sen åkte jag hem till syrran och vi drog ner på Saliet, en årlig festival som hålls i Karlskrona då de brukar vara fullt med båtar nere i hamnen. Dessvärre var det första dagen och inte många båtar eller mycket över huvud taget. De lokala pop-bandet "Frank Sylvester" som  Maddes kompis spelar i hade en spelning  som vi var och såg. De var duktiga och hade glada låtar så jag köpte deras singel.

Vi såg ytterligare en spelning, det var ett rockband som jag inte minns namnet på men de hade några riktigt bra låtar. Därefter gick vi h käkade på PM, blev potatisklyftor och guacamole. Sjukt gott! Mötte upp några kompisar till Madde och hade superskoj, härliga människor!

Torsdag


Torsdagen blev lugn. Eftersom att syrran jobbade så åkte jag ut till far och hans sambo och mös med hundarna. Såg en töntig men rolig film  på film då vädret inte var nå vidare, regn. Därefter bar det a v in till stan o ch det gjordes med en pampig entré vill jag lova. Jag fick köra deras Jaguar XJS  cab -88 med en V12 i vilket gjorde att i princip alla män vi möte på vägen stirrade sig blinda. De var nog inte beredda att se en ung blond tjej bakom ratten på den bilen, I loved it!! Snacka om respekt! =D

När vi hämtat upp syrran åkte vi ut och grillade och sen blev det en lugn kväll fra mför tv: n eftersom att det regnade till och från medans åskan och blixtarna var runt omkring oss.

Fredag
 

Då pappa och hans sambo skulle semestra på västkusten norr och Göteborg så åkte jag med dem upp. Det var vi och 6 hundar så det var rätt full proppat i den bilen. Sen fixade vi lite med våran nya klädkammare.


  

Lördag

Vi tog med oss det dåliga vädret upp så planerna om att gå på Liseberg lades åt sidan och vi gick och åt på Hard Rock Café istället. Jag och Johan hade inte varit där tidigare och man måste ju ha varit där. Det var gott men över 150 spänn för en hamburgare, nja det var det väl inte värt.

De var nyss här och fikade men nu är vi ensamna igen. Eller ja vi ska vara hundvakt åt en av pappas hundar, min lilla ögonsten, Ghia. Världens goaste hund! Just nu ligger hon i Johans knä och myser medans han kollar på tv. Så nu tänkte jag lägga ifrån mig datornoch göra dem sällskap för det ser riktigt mysigt ut!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Sv; Ja nu känner jag att det är slutfestat. I alla fall på den här nivån :p Jag måste vila min gamla kropp..haha.



Åh tack så mycket! Det är ett läppglans med rödton som jag fick med i nån sminkbox jag fick för ett tag sen =)



Hoppas att allt är bra med dig!

2009-08-16 @ 14:52:49
URL: http://fairydust.blogg.se/
Postat av: Madelene

Kul att ha dig här, synd att du mådde dåligt dock. :(

2009-08-19 @ 17:10:05
URL: http://misplaced.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0