Nybliven student på Arbetsterapeutprog. vid Göteborgs universitet!

Det har hänt en hel del sen jag skrev sist så jag tänkte köra en resumé!

Måndag


Gick upp och åt frukost tillsammans med Johan så att jag skulle hinna spendare lite mer tid med honom innan han skulle till jobbet. Han åkte nämligen direkt till Milano när han hade slutat! Skulle också vilja åka till Milano!! Är jätteglad för hans skull. Men tillbaka till resumén. Eftersom att jag inte visste om jag skulle få börja plugga eller åka hem till Södertälje och säga upp mig så var det osäkert när vi skulle träffas nästa gång. Skulle vi vänta 4 dagar eller 2½ veckor? Men jag var helt säker på att jag inte skulle komma in och vara tvungen att åka till Tälje. Så det var tungt att se honom gå även om vi har haft ett distansförhållande i 7 månader. Men det är inte samma sak när man bor ihop, tycker jag då. =) hehe

När han hade åkt var det ju ingen idé att gå och lägga mig så jag tog det lugnt framför tv:n innan jag skulle ner på stan och shoppa, det var tanken. Så när jag sitter där och slappar så ringer telefonen, klockan var 9.15. När jag svarar är det ifrån Göteborgs universitet(!) och så här gick samtalet i princip:

- Du har sökt till Arbetsterapeutprogrammet och jag undrar om du fortfarande är intresserad?
- Ehh (väldigt förvirrat) jo det är jag. men upproppet är väl senare idag?
- Nej det var i fredags och det var några som inte dykte upp. Så är du intresserad?
- Aha. [lång paus] Så du menar att jag kom in??
- Ja om du vill det förstås.?
- Ehh ja det är klart jag är!!! Jag var bara så säker på att jag inte skulle komma in så jag är förvirrad nu. När är introduktionen?
- Skolan har redan börjat och de började kl 9 och slutar 12.
- Ehh då har de redan börjat?
- Ja så bor du nära så får du gärna åka dit.
Sen fick jag vägbeskrivningen och slänger på mig kläder, packar väskan och piffar till mig.

Sen springer jag ner till vagnen och ringer Johan, som blir jätteglad!! Allt löste sig. Sen ringde jag mor och far och min mor blev nog gladare än mig, haha!! Kom in strax före 11 så jag hade ju missat en del, presentationen där alla berätta om sig själv. Det är synd för jag har ju inte så stor koll på alla i klassen nu, men men  jag kom in!

Mina lärare ger oss info om att studera och om kursen vi ska läsa, som är på 10 veckor. Sen berättar de om sin arbetslivserfarenhet och vad man kan göra som arbetsterapeut och jag kände direkt: Här ska jag va!!

Vi är en liten klass på 22 personer, något som jag tycker är perfekt! Då blir den mer privat, i princip som på gymnasiet. Eftersom att jag kom sent så han jag inte prata mycket med någon, men pratade liite med några och de verkade trevliga. Vi är väldigt blandade i åldrar och det är riktigt bra, mycket olika arbetslivserfarenheter och livssituationer och det kan bli väldigt lärorikt!

När vi slutat ringde jag min chef och fixade så att jag är tjänstledig, sweet! Får jag inge sommarjobb så har jag iaf jobb i sommar och det är aldrig fel.

Sen bar det ner till stan för att inhandla lite saker till skolan och kolla runt, blev även två par linne, smink och ett par svarta byxor vilket jag har letat efter ett bra tag. Men jag fick en chock! Jag har ju precis kunnat ha 28/32 så jag provade dem såklart, men de var för stora! Det slutade med att jag fick köpa 26/32!! Två storlekar mindre än innan, om jag var glad. =D

Sen var det bara att fixa grejer och läsa in mig på allt material jag fått och det gjorde jag resten av kvällen.

Så nu är jag student vid Göteborgs universitet, det ni!! Och jag är sååå glad!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0