Första nollningsaktiviteten är nu avklarad!

Idag hade vi inga lektioner så jag satt hemma och pluggade fram till lunch och sen åkte jag in till skolan för att träffa några ur gruppen för att diskutera lite inför morgondagens seminarium. Även om vi inte kom på några direkta frågeställningar så hade vi iaf några bra diskussioner.

Sen var det bara att åka hem, äta, byta om och sen springa ner till vagnen igen. Allt medan regnet stod som spön i backen, det regnar ju nästan jämt här känns det som! *suck*

Eftersom att vi skulle vara utomhus och leka lekar så hade jag och Josefin bestämt att det kanske var smart att ta på sig stövlar, otroligt sexigt jag vet, men vi ville inte bli blöta och jag ville inte bli ännu sjukare. När vi kommer fram til Linnéplatsen visade det sig att vi skulle gå till skolan istället pga vädret, typiskt! Så vi fick stapla omkring i våra sexiga stövlar inomhus, det var sådär lagom skönt och varmt. Men men.

Vi fixade ett par snygga nollningsband med våra namn och vårt program på och vi insåg snabbt att vi bara var tre personer ifrån klassen som kom. Inte ens sjukgymnaststudenterna kom, dålig uppslutning där så vi ska klaga på dem imorgon! Men vi körde för alla andra och lyckades pricka in alla rätt(!) på tipsprommenaden och vann då med andra ord, det ni!! Så vi fick ett par skumma gröna dosor ifrån SEB som gick att fälla ut till ett glas, få¨r ta en bild senare.

Det blev även lite twister och andra lekar och vi var rätt så bra. Sen fick vi ju öva på studentsångerna och några har jag redan lärt mig av Johan så då kunde jag hänga med. Men vi fick ju självklart sånghäften så nu har man fått en liten StudentBibel. Det var en rätt rolig kväll men det kändes väldigt uppdelat redan när vi kom så det var väldigt trisst, men det blir nog bättre sen.

På onsdag ska vi på en provsittning med sagotema och på lördag blir det sittning med några från Chalmers med sjöslagstema. DET ser jag verkligen fram emot! Så imorgon efter seminariumet ska jag ner på stan och leta kläder till onsdag, får se vad jag hittar på. Ska kolla vad jag har hemma.

Men nu måste jag sova om jag ska vara någolunda pigg imorgon, då ska hjärnan få jobba! God natt och sov så gott för det ska jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0