20-års fester, "kändisfest" och en massa filmer.

Ja nu har 2 veckor gått sen sist och några saker har ju hunnit hända.

20 år!
Den 20 oktober blev jag 20 år och trots att det var en fredag och allt så tog jag det lungt. Släkten kom förbi och det var trevligt. Sen funderade syrran och jag på att dra ut men jag var så trött efter att ha jobbat och varit på utbildningar i veckan att vi stannade inne.

Fick mass roliga saker som jag ville ha så nu kan jag sjunga sing star hemma! Den kommer att användas mycket kan jag lova. Fick även en rolig film av min mamma, Sandybell, som jag älskade när jag var liten. Haha, den har jag faktiskt redan kollat på. Säger bara nostalgi! Ska köpa resterande 9 filmer så småningom. :)

Gav även mig själv en present som jag länge velat ha, en hårförlängning! Är jättenöjd och nu har jag jättelångt fint hår. Hade ju långt hår innan men inte såhär långt.

20-års fest.
På lördagen där så var jag på två kompisars 20 års fest och där fick man lite för mycket av det goda om man säger så. Men hade jätteroligt och trevliga männskor så jag klagar inte. Fick dock avbryta mitt i festen för att kunna komma hem från Nykvarn, men man ska ju sluta när man är på topp som man säger! :)

Var och köpte lite mer spel till mitt sing star som jag, syrran och Sanna testade. Fick även en dansmatta av syrran och spel är nu inköpt. Ska bli min dagliga motion.

Biovecka.
Har varit och sett både Click och Djävulen bär Prada under förra veckan och jag måste säga att jag gillade dom.
Click var sorglig, rolig och gav ett mycket bra buskap. Trodde att den skulle ha varit jobbig att se på då jag har lite svårt för Adam Sandlers överdrivna stil men han höll sig ganska lugn.
Djävulen bär prata fick mig att se hur det kan se ut inom modeindustrin och en sak är säker: är den så vill jag inte in i den. Man fick sig sina skratt och även såna där "oh nej, gör inte så" stunder. Kom många stunder där man tänkte, jäkla bitch också.

Fest med Carlotte Pirelli och Jan Johansen.
I fredags var det personalfest för oss som jobbar inom turbuhaler och vi gästades av självaste Charlotte och Jan som hade lite framträdanden för oss. Musik i min smak!

Innan gick jag och några kamrater ut och tog några drinkar innan vi begav oss till festen. Minglade runt och insåg hur många människor jag egentligen känner som jag inte visste jobbade där. Världen är bra liten ibland. Vi blev serverade en tre rätters middag och det var helt okej. Hade trevligt bordsällskap.

Förra fredagen var jag och några andra på en utbildning där vi hade en tävling inom personalstyrkan och vårat lag kom trea(!) så vi fick gå upp på stora scenen och ta emot två biobiljetter var. Så nu ska jag hitta ännu flera filmer att se.

När vi var nere och snackade såg vi att Charlotte och Jan skulle gå så jag gick fram till Charlotte och skulle bli fotograferad med henne men då dog min kolegas mobil så det blev ingen bild. Men jag fick i alla fall en autograf. Insåg att hon var kortare än mig, jag som alltid trott att hon var lång.
Sen gick jag även fram till Jan och frågade om jag inte kunde får en kram eftersom att jag inte kunde ta kort och det var självklart! :) Hehe det ni. Har redan hans autograf så den frågade jag inte om.

Jag hade roligt resten av kvällen och bodde väl mest på dansgolvet som vanligt. Träffade en hel del människor. Var nästan en familjeträff eftersom att både mamma och pappa också var där. Haha.

När vi skulle gå hem hade jag så himla ont i fötterna efter att ha dansat i mina stövlar med höga klackar. Höll på att ramla ihop för det gjorde såå ont. Sen var det svinkallt också.

20-års fest, igen!
Dagen efter hade jag min egen 20-års fest och det blev karaoke för hela slanten! Tror faktisk att alla sjöng minst en gång. Sen blev det lite mycket dricka igen, men inte för mycket. Hade en liten syskonduell med mig och syrran mot Zandra och Cristopher och den var ju ganska så ojämn. 4-0 till mig och syrran, får ta en till omgång en annan dag kanske?

Vi drog ut sen och när jag skulle hem var det super kallt och jag missade ena nattbussen hem så jag fick vänta i nästan 30 minuter på nästa buss och då hade jag varit ute i minst 30 min innan så jag var ju nerkyld när jag kom hem. Usch för det här kalla landet säger jag bara, vill tillbaka till varma Australien!

Filmkväll och en ny mobil (finally).
Den här veckan har jag jobbat eftermiddag så jag har inte gjort så mycket mer än att ta igen mig och slappat.
Hade filmkväll en dag och såg två bra filmer: "High School Musical", en söt film som fick mig att känna suget efter att börja sjunga ännu mer är sing star gör. Den andra var "Sandor / slash / Ida" som var fin och sorglig på nått sätt. Gillade båda som sagt.

Var på stan idag och köpte en ny mobil! Det blev en Sony Ericsson K750i i rött. Den är inte så vanlig så det fick bli en sån. Alla som haft en säger att den är bra, syrran, pappa och Sebbe har/har haft en sån och dom ger den pluspoäng.

Nej nu orkar jag inte skriva mer fast det hänt mer saker men nu börjar klockan bli mycket och imorgon börjar jag redan klockan 10.30.

Sov så gott allesammans och dröm söta drömmar. God natt!
/ Terese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0